sobota, 15 listopada 2014

Młodsza wersja Thorina

"Może i jest nas niewielu, ale umiemy walczyć!"

Właśnie wydziergałem kolejnego krasnoluda z kompanii Thorina Dębowej Tarczy. Zgodnie z zapowiedzią jest to Fili.

Jest on siostrzeńcem Thorina i wraz z bratem towarzyszy mu w podróży do Ereboru. W książce dowiadujemy się o nim, że ma najbystrzejszy wzrok spośród wszystkich krasnoludów -  przydatny zwłaszcza podczas przeprawy przez rzekę w Mrocznej Puszczy. Później wraz z Kilim ginie walcząć u boku Thorina w Bitwie Pięciu Armii.

Filmowy Fili - moim zdaniem - niewiele odbiega od pierwowzoru. Jedyna różnica to długość brody i kolor stroju. Podobnie jak Kili rwie się do czynu - zachowuje idealnie charakter książkowego Filiego.
Ważną różnicą jest (dotyczący w zasadzie całej kompanii) wątek rozdzielenia się w Mieście na Jeziorze. Wtedy to Fili buntuje się i postanawia pozostać przy chorym bracie.
 
Młody krasnolud jest wojownikiem i nosi ze sobą cały arsenał. Poza dwoma  krasnoludzkimi mieczami są to liczne noże i toporki do rzucania. W przewodniku po filmie znalazłem informację, że nosi on ze sobą równierz młot bojowy, ale nie zauważyłem tego w filmie (być może zrezygnowano z tego pomysłu, gdy przewodnik był już gotowy). Ja ograniczyłem ten zestaw do mieczy.

Synowie Dis gotowi do walki.

  Teraz pozostał już tylko Dori i kolejna niebagatelna fryzura. Nie zwlekając zabieram się do roboty. Jeśli wam się podobało zostawcie komentarz.



1 komentarz: